VvE taken

De taken van het bestuur

Een misverstand is dat het bestuur het voor het zeggen heeft in de VvE; de VvE vergadering ( waarin alle leden vertegenwoordigd zijn)neemt de besluiten. Het bestuur bereidt de VvE vergaderingen voor, leidt de vergadering en maakt de jaarrekening (penningmeester). Om alle gemeenschappelijke zaken goed de laten verlopen, verantwoord en goed samen te leven in een gedeeld appartementencomplex maakt het bestuur een agenda voor VvE beleid en worden afspraken vastgelegd in het Huishoudelijk Reglement

Verder verzorgt het bestuur de jaarstukken, stelt de ledenbijdrage vast na goedkeuring van de exploitatierekening door de ledenvergadering , stelt de begroting op voor het nieuwe boekjaar, sluit verzekeringen af op het gemeenschappelijk bezit.

In geval van dringende reparaties is het bestuur bevoegd om, zonder voorafgaande toestemming van de VvE vergadering, actie op te ondernemen.

Communicatie

Naast de verantwoordelijkheid voor het beheer van ons prachtige appartementencomplex vinden we het belangrijk in goede sfeer samen te wonen. We houden alle leden -naast de VvE vergaderingen- zo goed mogelijk op de hoogte via een nieuwsbrief, er is een app voor onderlinge communicatie en op de website vind je onder formulieren de mogelijkheid om snel met bestuursleden in contact te komen als er klachten of vragen zijn.