Taken

De taken van het bestuur

Een misverstand is dat het bestuur het voor het zeggen heeft in de VvE; de Vergadering van Eigenaren (waarin alle leden vertegenwoordigd zijn) neemt de besluiten, doorgaans tijdens de jaarlijkse algemene ledenvergaderingen (ALV). Het bestuur bereidt deze vergaderingen voor, leidt de vergadering en doet voorstellen aan de leden voor het financiƫle en operationele beheer van het complex.

Zo stelt het bestuur het meerjarenonderhoudsplan op, de jaarstukken en de begroting voor het nieuwe boekjaar met een voorstel voor de ledenbijdrage en sluit het onderhoudscontracten en verzekeringen af op het gemeenschappelijk bezit.

Om alle gemeenschappelijke zaken goed de laten verlopen, verantwoord en goed samen te leven in een gedeeld appartementencomplex heeft het bestuur afspraken vastgelegd in Huishoudelijke Reglementen.

In principe moeten al deze zaken goedgekeurd worden door de leden. In geval van dringende reparaties is het bestuur bevoegd om, zonder voorafgaande toestemming, actie op te ondernemen.

Communicatie

Naast de verantwoordelijkheid voor het beheer van ons prachtige appartementencomplex vinden we het belangrijk in goede sfeer samen te wonen. We houden alle leden -naast de VvE vergaderingen- zo goed mogelijk op de hoogte via een nieuwsbrief, zijn er WhatsApp groepen voor onderlinge communicatie en op de website vind je onder formulieren de mogelijkheid om snel met bestuursleden in contact te komen als er klachten of vragen zijn.