De Algemene Ledenvergaderingen

De afgelopen week vergaderden de VvE’s van Lakefront en Tower voor het eerst apart op respectievelijk 6 en 11 april. Hiernaast vond op 11 april ook een vergadering van de VvE Hoofdsplitsing plaats (hierin nemen de voorzitters van de 2 VvE’s plus de vertegenwoordiger van de commerciële plint plaats).

Het was duidelijk spannend voor de besturen en de beheerder, want het waren de eerste vergaderingen live (dus niet online) en dat is toch ook weer even anders. Er was voldoende opkomst om de vergaderingen rechtmatig te kunnen houden en over de voorliggende agendastukken te stemmen.

Hoe goed ook alles was voorbereid door de bestuursleden en de beheerders, je weet maar nooit hoe het gesprek van uit de app-groepen zich manifesteert tijdens zo’n vergadering. De eerste financiële afrekeningen van de afgelopen anderhalf jaar lagen voor, de begrotingen, een meerjarenonderhoudsprogramma en de plannen om te investeren in verbeteringen en de noodzaak te sparen voor onderhoud in de komende 10-tallen jaren.

Natuurlijk waren er wat kritische vragen, maar de bestuursleden en Dirk van JWA wisten prima uitleg te geven. Voor Lakefront werd het Huishoudelijk Reglement op wat kleine punten met instemming van een ieder aangepast. De voorgestelde aanpassing op het Huishoudelijk Reglement van VvE Tower is niet geaccepteerd. Deze VvE wil eerst de resultaten van de verbetering van de ventilatie-installatie zien, alvorens in te stemmen. Het nieuwe document van Lakefront vind je al op de website, van Tower staat er bestaande nog. De jaarrekeningen en begrotingen werden goedgekeurd en daarmee was er instemming met de verhoging van de maandelijkse VvE bijdrage. Het (onder voorbehoud) goedgekeurde MJOP wordt nog besproken met een aantal geïnteresseerden en vergeleken met de MJOP’s van Barcelona en Miami. In dit gesprek nemen zij ook de suggesties van Altera mee. Omdat er nog wat vragen waren komt Dirk van JWA nog bij ons terug met uitleg of een kleine aanpassing binnen de afgesproken kaders.

De bestuursleden kozen een geweldig leuke locatie- vlakbij op de Hoofdweg- waar zelfs een klein barretje was waar na afloop van de vergadering gezellig met elkaar werd nagepraat onder het genot van een drankje. Het tekende de goede sfeer.

De volgende stap nu is de VvE vergadering Parkeren Blok C op 19 april. Ook daar hopen we op voldoende opkomst. De eerste week van mei komt er een nieuwsbrief met wat uitgebreidere informatie over de voorgang op basis van de goedgekeurde stukken.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.